söndag, juni 08, 2008

Sol och värme

Idag har jag, precis som igår, aktat min rygg från solen hela dagen. Det har gått bra. Ser inte längre ut som ett kräftskal.
Har faktiskt blivit ganska brun tycker jag.

Naturligtvis undviker jag att umgås med människor som skulle kunna vara brunare för då mår jag mycket bättre.

Förundras över alla dessa människor, 65+, som orkar sitta utanför den lokala mataffären i 30 graders värme och bara nö´stirra på folk. Det måste väl ändå finnas andra glädjeämnen i livet vid den åldern?

Lösryckta fraser nådde mitt öra på väg in i affären: "ja, med den här värmen kan ju färskpotatisen bli försenad till midsommar".

Återigen ett av våra I-lands problem.

Nu ska jag leta cykel på Blocket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men va fan, här är solen borta! Hur har ni det med det i London?? Vi kanske får byta ort på vår dejt =)