söndag, juni 29, 2008

Arg


Säg det goda humör som får hålla i sig en hel dag.

Ikväll har vi varit skitosams, jag och sonen. Det har gällt allt från trasiga cyklar till mat som inte äts ordentligt.

Felet ligger naturligtvis hos mig. Jag låter honom ha typ "frihet under ansvar", vilket oftast fungerar bra. Men nu har gränserna tänjts till bristningsgränsen och jag måste sätta ner foten.

Problemet är att jag blir så arg så jag nästan skäms. Fasar för hur det blir när han är bortåt 15 år. Då lyfter nog taket härhemma.

Jag hatar att jag, när vi bråkar, klämmer ur mig dom där vedervärdiga orden som jag lovat mig själv att aldrig säga: men hos pappa minsann där...

Fan vad jag hatar mig själv när det blir såhär.

Och fan vad jag hatar när han pajar sina cyklar.

Hade jag kunnat laga cyklar hade jag haft cykelverkstad hemma i garaget. Så hade jag kunnat stå i köket hela dagarna och laga den maten min 12-åring behagar äta och sedan servera den på tider som passar honom.

4 kommentarer:

Karin sa...

Jag tror inte man vet riktigt hur arg man kan bli förens man får barn.

Nu bråkar inte Wilma och jag om värre saker än typ rosa kläder och tomtegröt men det fladdrar fint i gardinerna ändå...

Anonym sa...

Du vet var du kan köra hojen o få den lagad...välkommen!

C.Nilsson sa...

Skönt Karin att det inte bara är jag.
Dumper: Kanske lyssnar på vad du säger den här gången...

Anonym sa...

Jaa visst vet du, tack! :)
Jag hade gjort en annan design förut som var JÄTTE FIN, men svart, och vit text.. Sen gjorde jag om den igen! :)

Jaa bilder dyker upp så fort jag kommit från jobbet imorn !:)