onsdag, juni 25, 2008

Det var hästens fel

Vi skulle spela Singstar hemma hos mig.
Jag, Prinzenkorven och Sjöggedish och en okänd tjej.
Bäst vi står där och sjunger ramlar några andra tjejer in tillsammans med Bella bus (!) av alla människor. Men hon sa nästan ingenting.

Efter att jag varit en sväng på toa hade nästan alla helt plötsligt dragit vidare och dom som var kvar hade somnat.

En stund efter att jag väckt dom tittar jag ut på garageinfarten och då kommer en ko flygande och studsar till på taket till min bil så det blir helt intryckt.
1000 tankar snurrar i skallen, bland annat försäkringsfrågor.

Tittar på dom andra och ser då att mitt stora fönster i vardagsrummet är helt krossat.
- Det var Sjöggedish, skvallrar Prinzen viskande.
"Herregud, finns det nån försäkring som täcker det här då" tänker jag moget.

Men jag behöver inte fundera länge till förrän tre hästar dundrar upp på terrassen
"Ja, jag skyller på dom" tänkte jag.

Sen ljuder alarmet.
Klockan är 6.03 och det är dags att gå upp (eller snooza)

Vad drömde du inatt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha, låter som en heeeelt normal dröm....(börjar tveka på om jag vågar låta dej komma...)

Anonym sa...

haha kanon bra förklaring av denna dröm må jag säga!:) Kul att jag kunde medverka också!:)

Tack så mycket , men det ser nog mer orange ut än på bilden! Hur nu det kommer sig..

Mina digestive däremot är ett minne blott.. Går inte ens att ha nånting på diskbänken för sen får man gå i kex smulor här hemma! Hundfan vet du, sen åt han upp en hel bullpåse jag tog från mamma! Så han lär vara lagomt gosig i magen den där nu.. hua!!

Ha en trevlig kväll nu :)

Anonym sa...

Det du röker har du något att dela med dig tro?? Det måste vara starka saker iaf...