måndag, juni 16, 2008

Öppnar inte i onödan

Men vart tog dagens dag vägen? Ja, det mesta gick ju åt till arbete, men resten?

Putsade och fejade och sög - inte - här efter jobbet, men jag plockade runt i skiten i alla fall. Sådär lagom flyttade på grejer tills jag hittade meddelandet om ett REK som jag inte hämtat ut. Sista dagen att hämta var idag!

När jag fick avin hade jag en svag aning om att den skulle innehålla ett nytt kodkort från banken, eftersom jag slarvat bort mitt för femtielfte gången.
Men sen var det någon (o)vänlig själ som sa mig att det kunde ju vara en delgivning av nåt slag också.

Delgivning - som i delgivning från Kronofogden...tänkte jag i min lilla hjärna, fick hjärtklappning och sket i och hämta ut det.
Inte så att jag borde få ett sådant brev, men med min saliga röra bland viktigapapper-högarna så vet man ju aldrig.

Nyfikenheten blev för stor och jag åkte ner till affären där man numera kan hämta ut REK mitt bland limpor och kexpaket.
Drog en lättnadens suck när jag väl fick brevet i handen:
Nordea, stod det tryckt på kuvertet.
Haha! Delgivning för dig din domedagsprofet! Men okej, jag erkänner nu det du sa: Jag var fan lite rädd.

Jag har inte öppnat det men jag känner att det är ett kort inuti.

Nu funderar jag dock på att öppna ett tjockare kuvert som jag fick från banken för sisådär en två veckor sedan. Det innehåller (ja, jag är faktiskt lite synsk) en såndär kodapparat till internetbanken. Ska tydligen vara säkrare med en sån. Men eftersom jag vet (synsk igen) att den kommer att strula till att börja med, så väntar jag med att öppna det kuvertet.

Å apropå oöppnade kuvert...kanske ska öppna brevet från Vägverket och kleta dit skattemärket på bilen.
Fick det ju ändå i mitten av april.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det tjocka kuvertet är flera inkassobrev...!!! de buntar ihop dem nuförtiden....