onsdag, juni 11, 2008

Skäll

Inte för jag är nån expert, men jag anser att hund det har man för hundens skull. Inte för en massa andra dumma anledningar som att den är gullig när den är valp, substitut för ett barn, eller som accessoar till Gucciväskan.

Nu har någons hund (granne snett bakom mig) stått ute och skällt i två timmar!

Har smugit förbi huset på både cykel och sen till fots. Såg ingen hundgård så vovven måste vara på altanen.
Men döm om min ilska och förvåning när jag ser att ljus fladdrar från en TV därinne i huset.

Jag blev fan vansinnig!

Lika lite som man ska stänga in hundar i kokheta bilar på sommaren, lika lite ska man väl låta dem stå och skälla sig hesa mitt i natten! Satans jävla egon!

Eftersom jag inte har nån aning var det är för tomtar som bor i det där huset så vågade jag inte gå å ringa på.
Fegade ur, men gjorde som vilken annan kärring som helst skulle gjort, jag ringde ordningsmakten och bara kollade läget lite. Sa att jag inte skulle bli ledsen om dom svängde förbi däruppe.

Nä, en massa jävla rapp över arslet med ett hundkoppel skulle de ha, de så kallade hundägarna!

Noterbart angående ordningsmakten:
Ringde Örebro län och hamnade i...SKÅNE!

Inga kommentarer: