måndag, juni 09, 2008

Ett hål i väggen

Landade som vanligt in till jobbet en minut före 7.
Underbara måndagmorron - NOT!
Gubben jag delar kontor med var redan där och Chefsgubbe i andra kontoret hade varit där i säkert tre - fyra kaffekoppar.

Kvart i åtta dyker långa Chef upp. Han glider runt lite och ställer sig i dörröppningen och säger:
- Men är ni medvetna om att vi har haft inbrott?

Vi sitter som de tre idioter vi är och undrar om han yrar i nattmössan.

Jag lyfter på röva å går in i konferensrummet. Och mycket riktigt. Ett stort hål i väggen från soprummet (vars ingång ligger på utsidan huset) in till vår sunkiga konferens.

Och vad har stulits då? Jo, endast en storbildsprojektor. Ingenting annat. Konferenstelefonen, som ju ändå kostar några spänn, står duktigt kvar på bordet.

Grejen var att det inte fanns några larmsensorer i rummet, men i alla andra rum, vilket förklarar varför datorerna fanns kvar.

Ännu mer suspekt var att dörren till soprummet var låst och det är en sån dörr som man både öppnar och låser med nyckel (jaa, jag vet, men ni vet hur jag menar)
Man kan alltså inte låsa dörren genom att bara smälla igen den.

På grund av nybyggnationer så florerar tydligen en del nycklar runt bland byggarna (med bar överkropp) samt annat löst folk.

Ni kan vara lugna för att Modesty Blaise (jag) garanterat kommer att vara på helspänn resten av veckan.
Hetaste ledtrådarna är fotbolls EM på storbildsteve samt en spade från Skånska verktyg

För övrigt har jag varit i Vintrosa idag.
Nästan lika vackert som Fittja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sherlock (jag) är med dej, luktar lite insider detta....
Tro mej, hantverkare är inte å leka med vad det gäller pålitlighet!

Anonym sa...

Fan va spännande! Håll oss uppdaterade!