söndag, juni 15, 2008

Hjärnan spökar

Tro´t eller ej, men ibland går min hjärna på högvarv och jag känner att idag är en sådan dag.
Hela tiden jävlas den med mig och sänder olika dilemman i vilka jag måste väga för- och nackdelar hela tiden.

Den går dagar, veckor, år tillbaka och tvingar mig tänka och omvärdera beslut jag tagit och saker jag gjort som kanske inte blev helt lyckade.
Tvingar mig tänka på saker jag inte sagt, men som jag antagligen borde hävt ur mig.

Frågan är om det kommer bli så lugnt å skönt att sträcka ut sig i solstolen idag. Hjärnan kommer terrorisera mig konstant.

Idag verkar bli en låg dag. Det var ett tag sen, men de kommer med jämna mellanrum.

Ska dra mig ner till affären å shoppa lite så jag kan ligga och tröstäta hela dagen.
Lutar bland annat åt fruktsallad, precis som mitt liv:
Rätt gôtt ibland men rörigt.

Inga kommentarer: