söndag, juni 29, 2008

Söndagsnöje

När jag fick den briljanta idén att åka till Örebro och handla skor så var det molnigt härhemma.
I Örebro sken dock solen klarare än den i Karlstad. Tror inte jag såg nån som var så påpälsad som jag. Tydligen är närkingarnas söndagsuniformen shorts eller kjol, i kombination med en glass i handen.

Hur som helst så fanns det inga skor. Eller så var dom i de två skoaffärer som hade mage att vara stängda.
Men dom hade så mycket mer. Fick en hel del handlat. Bland annat en blommig (absolut inte jag) sak som kanske kommer till användning när coola bloggklubben ViSomBlevÖver ska sammanstråla.

Väl hemma hade jag tänkt lägga mig på solsängen med en god bok. Men då har nya grannarna fått för sig att kapa ner sin björk som i runda slängar är 280 meter hög. Och varje gång han drar igång motorsågen ackompanjeras han av sin ouppfostrade hunds ihärdiga skall.

Får väl sätta mig på framsidan eller nåt. För nu ska det absolut inte aktiveras något mer idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lät som en helt okej dag det där du!:)

Jag ska ju gadda mig, armen lägger jag under nålen klockan 10 på tisdag woho!:)