söndag, juni 15, 2008

Pinsamt


Igår hade vi ju födelsedagslunch i förskott.

Isak drog, under morbrors imponerade blick, i sig en hel kebabpizza med strips på. Visserligen var det barnstorlek på den, men det är inte mycket som skiljer från en vanlig.

Efter att Isak tryckt i sig maten var det dags för presenterna. Tre paket var det och av utséendet att döma innehöll de kläder. Och mycket riktigt, i de två först öppnade paketen var det kläder men det tredje tittade han bara i och sen ställde han undan det.

- Jag tar inte upp det för vi äter ju, sa det lilla livet.

Morsan skrattade sitt morsanskratt och jag tänkte att hon kanske hittat på något tokigt. Så när alla var klara tog jag paketet och skulle titta vad som fanns i.

-Men mamma!

Jag tittar förvånat på ättelägget, tittar i paketet och finner ett trepack...KALSONGER.

-Men herregud, det är ju kalsonger i paketet. Varför kunde vi inte få se dom för att vi åt?
- Men mamma - Gud vad du är pinsam!
- Men dom är ju skitsnygga. Vad är det för pinsamt med kalsonger?
- Mäh....

Jag förstår fortfarande inte vad det var som var så pinsamt.
Herregud, han skulle sett de små Y-fronts kallingarna som mina bröder sprang omkring i på 70-talet. Pinsamt (eller hur Steff?)

Fredrik Ljungberg åt nog inte en hel Kanada-special när han fyllde 12 år.
Kanske därför han kan visa upp sig i kalsonger utan att skämmas.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, han behöver verkligen inte skäm mas....dräggel...

Anonym sa...

Helt jävla fantastiskt hur du får mig att skratta med dina galna inlägg! Ljungberg är het han iaf..

Glömde svara på din kommentar förut, tog mig en promenad med vovven, svettigt som fan som vanligt för jag kan inte sluta busa med honom haha!

Findus är ap frän ( har en katt som heter findus, han är mer än galen, ser ut som ett lejon och hälsar med tassen när man kommer )

Så du gillar inte katter du? En annan var säkerligen katt i ett tidigare liv haha!:) Finaste djuren som finns jöö!

Rizz hade förresten fått en "drag kamps grej".. Var inte så hel men den funkar fortfarande! :D

( världens längsta kommentar sorry )

Anonym sa...

För i helsicke...ge grabben nummret till BRIS. Det är ju fan synd om honom....

C.Nilsson sa...

dum-per: ska be han kontakta dina kidz, dom kan väl numret utantill...