tisdag, juni 03, 2008

Prisa gud...


...här kommer skatteåterbäringen!

Kollade kontot med ena ögat idag och döm om min förvåning när skattmasen varit inne och lagt till några siffror på mitt lönekonto.

Nu gäller det bara att hålla i dom sura penningarna tills semestern infinner sig så man kan unne sä littä, som Tabita från Skrantabacken säger.

Det vankas ju födelsedag här till juvelen som jag, otvivelaktigt med tanke på humöret, är mor till. Svårt att köpa grejer till en tolvåring.
Hade han däremot varit tjej så är ju utbudet av presenter oändligt. Smink, kläder, hårgrejer och allt som är format eller mönstrat med hjärtan.

Har annars drabbats av en fruktansvärd leda och tristess. Visst, det är skönt å bara ligga och sola, men man får allt myror i benen till slut. Vore så skönt att åka bort ett tag, med lite trevligt sällskap. Men om jag knappt orkar med mig själv, hur ska jag då orka med någon annan?

Citera mig gärna som en Winnerbäck-låt, typ: Fröken Svår

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fröken Svår-låtarna är suveräna!! Jag trodde det va mej han sjöng om men det är alltså dej =)

Anonym sa...

Haha, tack. Tyvärr har dom blivit mycket ljusare än när jag var liten, då var dom riktigt mörka. Massa grönt i nu :/

Winnerbäcklåtar kan man för övrigt associera till ofta..:/ stavas det så? eh..

Anonym sa...

Har pengarna kommit?????? nåja...de försvann väl i mängden!
*hehe*