torsdag, februari 12, 2009

Zwischt!

Den här veckan har verkligen bara svischat förbi utan att jag egentligen lyckats reflektera över någonting som hänt (bortsett från att vissa människor är, och förblir, dumma)

Har haft Mor och Plastis här för att hjälpa mig montera ner en loftsäng. Eller mamma, vad gjorde hon? Ja, hon blev nekad när hon frågade om hon inte kunde få dammsuga i köket eftersom hon ändå inte gjorde någon nytta.

Sen börjar hon skrika hysteriskt när Plastis och jag håller på att baxa med en frysbox nere i källaren: Det ringer nånstans här!
På mitt trevliga dottervis svarar jag att "skit i det". Jag hade liksom annat för mig.

Väl uppe så kollade jag alla telefonerna (3) efter missade samtal eller sms, men inga tecken på aktivitet. Det visade sig sen att ena mobilen hade larmat lite lätt för dåliga batterier.

Fick sedan åka till industriområdet där jag jobbar för att undsätta några krakar som inte tog sig ut därifrån för de inte hade någon nyckel till bommen.

I morron kommer mitt lilla troll hit så då ska vi umgås, läsa Petter och hans 4 getter och sjunga en massa löjliga barnsånger (som av någon underlig anledning faktiskt roar mig)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack och en vaarm kram tillbaka. Hoppas du får en go fredag!

Anonym sa...

Vem roas inte av att sjunga löjliga barnsånger då o då? ;)