måndag, februari 23, 2009

Böcker, Bilar och Bröst

Igår kväll infann sig äntligen sinnesro i min kropp och jag kunde börja läsa igen. Läser oftast i perioder och den här vintern har jag inte läst en endaste bok. Jag har helt kommit av mig tills igår kväll.

Hur skönt var det inte å mysa ner sig med en bok. Som att träffa en gammal vän för första gången på flera år. Blir nästan lyrisk när jag tänker på det och så fort jag bloggat färdigt så ska jag öppna den igen.

Var på Bilprovningen i eftermiddags också. På grund av tidsbrist (ointresse) hade jag inte ens kollat om alla lampor fungerade innan. Förra året fick jag ju en utskällning av Fadern för jag inte kollat om bromsarna var utan anmärkning. Herregud, stannar bilen så gör den - eller hur?

Hur som helst gick bilen igenom felfritt förutom skyltbelysningen. Hade ingen aning om att jag har en sån, har den någonsin fungerat?

Pratade i telefon med en überpräktig människa medans jag väntade på att de skulle bli klara med bilen och givetvis så nämnde han just skyltbelysningen som riskmoment. Kunde han ju kläckt ur sig lite tidigare.

I och för sig lyssnar jag inte på allt han säger. Han tyckte nämligen jag skulle flasha brösten för att få igenom bilen.
Men...äh! Jag hade för mycket kläder på mig.

6 kommentarer:

Emma sa...

Due han är faktiskt min måndag, tisdag och ibland onsdag!!! Fick bilden av Fardin också, så tro inte att jag snott den

Anonym sa...

Ha ha! Jo det kan bli en aning bökigt att få av sig alla vinterkläder man pälsat på sig. :D

The Mentalist är rolig, men en sådan serie som har ett avslut i varje avsnitt.
Så absolut inte lika bra som Dexter, men helt suverän som humor. :)Take a look!

Anonym sa...

Tack.. Mår bättre idag.. :)
Nope har aldrig hört talas om.. Vad är det för någonting ?

Anonym sa...

Jag har sån jävla dålig koll ibland.. Försöker med nöd och näppe trycka i mig lite föda emellanåt men lyckas inte så bra haha! :) Hur är det i lilla dfs ? Blask där också ?

Anonym sa...

*fnissar* och känner igen mig där!
Var själv till besiktningen för ca 14 dagar sedan,,,Den gick INTE igenom... Ej fungerande överlastnings ventil på vänster bak... Ååå va fn ää dä :-O

Jag är nog lika förtjust i valpisar som bäbisar...Tindra min ögonsten "bonus barnbarn" har precis varit här på babysim och nattning...jag fick faktiskt mata henne med välling pillutta dig Säg åtminstone att du är lite avis...

Ha en bra kväll å vaffö kläcker du inte ur dig vad du läser dåra..*nyfiken blå*

Anonym sa...

Ja min sorg kommer säkert förändras hundra gånger om genom åren som du skriver, men ja såret finns alltid där. Oavsett.

Oj, tack ad bra formulerat det var; att nu lever jag inte med sorgen utan mitt i. För så är det ju.

Tack för det, fast jag vet inte hur stark jag är, men det där med sunda tankar, ja det är nog ofrivilligt och naturligt bara sånt som jag tänker rent spontant.

Ja det hoppas jag med, för på något sätt måste det gå.

Tack för dina snälla ord, verkligen. Kram