tisdag, februari 03, 2009

Pengar i tanken


Eftersom jag är både ett miljösvin och fett stadd i kassan har någon bestämt sig för att straffa mig för det.

Tvättmaskinen har ju gått sönder och jag har nästan lyckats sparat ihop till en ny.
Så nu helt plötsligt när jag håller på att rensa bland en massa bråte, så ramlar ett papper ner på golvet där det står nånting blablabla oljecisternkontroll, blablabla.

Min oljetank var besiktigad när jag flyttade in så jag har inte tänkt nåt mer på det, men så började jag räkna lite bakåt på fingrarna och kom fram till att man säkert ska kolla den med en viss tidsintervall.

Efter intensivt googlande står det klart: Kontroll vart sjätte år, annars jävlar...

Så det är väl bara att boka in en sådan då och behålla lånetvättmaskinen ett tag till eftersom denna lilla historia kommer att kosta mig 3910 pix.
MEN om jag bokar före den första mars får jag 25% rabatt.

Yiiieeehaaaa!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men sluta..Vem fan bryr sig om att besikta en tank?

C.Nilsson sa...

Ville hamna i miljösvinsregistret och attackeras av ett gäng galna miljöaktivister som planterar maskrosor på hela tomten...

whatthefuckdotcom sa...

å den där jäkla olje grejen!... Vi måste också besikta vår... det är 10 år sedan, dom kommer bli arga :(