lördag, februari 21, 2009

Filmkväll


Gårdagen var full av huvudvärk så det fick bli en lugn historia.

Eftersom Isak för en gångs skull inte hade tänkt sitta framför datorn en hel kväll så bestämde vi oss för filmkväll.

Först avverkades "Jiddra inte med Zohan". Rolig tyckte jag, sonen drog en dräpande kommentar angående Zohans ständiga dansande på New York:s gator:

- Han är ju typ en wannabe dig. Sådär håller ju du på jämt.

Ett påhopp utan dess like! Sådär håller jag inte på jämt. Eller...kanske lite härhemma, men inte bland folk i alla fall. Men vaddå, lite Staying Alive-moves är väl aldrig fel eller?

Sen kollade vi "När lammen tystnar". Imponerades över att sonen lyckades klura ut motivet till morden långt innan jag gjorde då jag såg filmen första gången.

Även till denna film hade han en underbar kommentar.
- Han verkar vara väldigt sofistikerad för att vara psykopat.
En helt riktig reflektion. Som jag sagt tidigare: Han brås på sin moder det lilla livet - på ont och gott.

Vaknade tidigt som satan idag och hade ett meddelande från strax efter halv ett i natt där någon (kände inte igen numret) undrade vad jag gjorde.

Och så hade lilla Jenny ringt runt 03. Undrar vad hon ville. Måste ringa och kolla i eftermiddag. Jag antar att hon var ute på bus.

Nu ska jag dra igång dagens första java-kanna och sen blir det utmaningsdax.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den har jag aldrig sett,
men ska definitivt göra det nu.
Jag måste ju se hur det är du trippar runt där hemma! :P

När lammen tystnar är däremot en klar favvo.
Och din son är även han en favvo.
Smart unge! :D