onsdag, februari 04, 2009

Kaffekask till frukostrasten?

Läser i en av lokalblaskorna att Någon i grannkommunen verkligen har tänkt till.
Det handlar om hantering av alkohol och droger på kommunens arbetsplatser.

Rökförbud i alla kommunens lokaler.
Rökförbud i eller i anslutning till arbetsplatsen.
Rökförbud på arbetstid.
Hade Någon tänkt till lite extra så hade de sparat på papper. Tredje förbudet ger ju automatiskt förbud för de första två. Eller är det jag som är trög?

Vidare får man inte vara påverkad av, eller nyttja alkohol eller droger på arbetstid
Tacka vet jag privata småföretag där vi springer omkring pårökta och halvfulla mest hela dagarna. Hur skulle vi annars få något gjort eller komma upp med nya idéer?

Sen är det så, på de kommunala arbetsplatserna, att om det anses motiverat med alkohol vid representation eller personalfester så ska det ses till att alkoholen behandlas restriktivt och att det finns gott om alkoholfria alternativ.
Jaa, vad ska jag säga. Ni har ju sett bilden från vår personalfest som hölls arbetsplatsen.
Dessvärre hade vi inte betalt under festligheterna vilket de kommunalanställda verkar få eftersom arbetsgivaren anser sig berättigad att kunna styra över deras fritid.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa eller hur det har han säkert gjort vet du! haha.. Ser inte så mycket Magdalena i mig hon e ju snygg haha! Men det är flera st som nämnt det nu, lite roligt! :) höhö... Uppe med tuppen som du kanske ser.. Du ligger säkert o sover du ? :)

Anonym sa...

Jag skojjade bara.. Du postade ju förfan det här en timma sen! Jävla morgon höna!! :)

Anonym sa...

Ha ha ha! Häärlig fest! :D
Ohh ja, disken gömdes.
Den ska jag ist ta itu med nu. :P

Anonym sa...

Ja man skulle fan kunna tro det!! Helvete vad trött jag varit idag haha!