måndag, februari 02, 2009

Utopia

Man blir som man umgås. Nu har datorn fått Alzheimers också. Tydligen har den glömt bort att det redan finns Shockwave och så håller den på å försöker installera med jämna mellanrum.

Det är väl i och för sig inget problem, men sen vill den installera nåt jävla antivirusprogram också och det vill jag inte ha. Har redan ett hyfsat sådant, tacksåmycketbockarochniger.

Jag vill inte hålla på och knövla med saker jag inte förstår mig på.

Jag vill ha ut ungefär samma egenskaper av en dator som jag vill ha på en bil.
Den ska för det första kosta så lite som möjligt och vara så billig som möjligt i drift.
Den ska aldrig krångla.
Den ska vara lättskött. Serva och rengöra sig själv utan någon handpåläggning eller raketforskarutbildning.

Den ska helt enkelt bara fungera utan att jag behöver göra ett jävla dugg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig till fullo. Det ska INTE krångla med varken bilar eller datorer. Tyvärr är det väldigt sällan det är så =(

Anonym sa...

Håller med! Det ska vara enkelt och smidigt annars kan det va.
Själv ska jag gnälla på mina bredbandsleverantörer för 4.de gången nu.
Jag är så arg att det ryker från öronen och brinner ur ögonen.
Gahh!

Anonym sa...

Välkommen på sexrådgivning!