torsdag, februari 19, 2009

Det började med...

...att jag skulle flytta på två vägghyllor i sonens rum. Flytt av hylla nummer ett gick bra, men när jag skulle hänga upp den andra så visade det sig att den var för bred för väggen den skulle sitta på. För bred med 3 centimeter!!!

Så vad gör blondinen när hyllan inte ryms? Jo, hon beslutar sig för att möblera om hela rummet istället.

Det blev ett väldans flyttande, dammande och dragande med grejer utspridda i hela huset.
När så allt väl var på plats så var antennsladden för kort! Ringde genast Mannen som har allt för att kolla om han hade någon i sina gömmor. Men Mannen har ballat ur på gamla dar och hade ingen. Så jag drog den helt sonika på tvären framför dörren. Hoppas kidzen orkar lyfta på benen.

Sen ringde jag Fadern och frågade om jag kunde ta hans gamla avlagda databord som han halvt om halvt lovat att jag ska få låna ett par månader.
"Näää, men det går inte. Vart ska jag ha mina grejer då? Då får jag ställa dem på golvet. Nä, det får du inte ta."

"Sura jävla gubbe", tänkte jag och släpade in ett bord som jag vet att Isak absolut inte vill ha på rummet, men nöden har ingen lag och det är trots allt en temporär lösning.

Så nu är jag nöjd, hungrig, trött och har en miljard grejer på golvet i sovrummet.
Tack Pappa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men guuuu va härligt!!
Go morron vännen!!
Här är det inferno för tillfället.
En jäkla medelålders häxa som ska sluta röka, någon har stängt av flycktvägen både hemma och på jobbet. Kontrollerad av min 19åring... alla ansvariga på jobbet borta... Ääää skit också har iaf kallat till ett "mindre krismöte" kl 08.00 nu får de som har betalt för det ta över.
Åter från akuten!
Ska borta gadden och iväg till jobbet.
MYCKET NU
Men du får allt den vanliga Dalakramen vännen
Sophie

känns som alla äter upp mig just nu

Anonym sa...

Nee, stackare! :/
Jag måste ge dig cred för att du är en sån supermorsa,
och fixar allt själv för din son! :D
Hurra för dig! :)

Du har blivit utmanad! :P