lördag, februari 21, 2009

Snuskmat - eller inte?

Jen har på något sätt fått för sig att jag skulle kunna trycka i mig vad som helst och har därför utmanat mig att göra en lista på Urk-mat.
Och hon har väl till viss del helt rätt, men till och med jag har begränsningar.

Man ska skriva ner 5 äckliga/dåliga maträtter, och sedan skicka dom vidare till 5 andra bloggare för att se om dom vill/vågar äta det jag skrivit ner.
Vidare skall man se om man vågar/vill äta nåt från utmanarens lista.

Jen:s lista:
1.Blodpudding: Bara tanken på att den är gjord på...blod.Gahh! Vidrigt!
2.Lever: Samma sak där...ett organ! Uhg! -ryser-
3.Ostron: Konsistensen gott folk,säger väl allt.
4.Tunga: Varför ens tänka tanken på att trycka in tunga i käften....
5.Grisfötter: Ärligt talat så spyr jag av att bara tänka tankenpå att suga på ett par fötter...Urk matens numero 1!

Jag vet inte riktigt hur jag ska kommentera detta. Vi har ju ganska lika filmsmak och tydligen väldigt lika smaklökar också.

Blodpudding får mig att kräkas. Fick det aldrig hemma som liten, men tvingades i skolmatsalen att äta tills jag spydde.
Lever både luktar och smakar äckligt. Johannes spydde rakt ner i sin tallrik när vi var små.
Ostron har jag aldrig smakat, men kan tänka mig hur konsistensen är.
Tunga och grisfötter skulle jag aldrig någonsin få för mig att ens prova.

Min snuskmatlista:
1. Blodpudding (se ovan)
2. Lever/leverbiff, framkallar huvudvärk och kräkningar.
3. Hackkorv. Vad är egentligen de där små håren som sticker upp ur röran?
4. Hjärta. Kommentarer överflödiga.
Mat är intressant så denna utmaningen skickar jag vidare till:
5. Lutfisk. Innehåller, och smakar, gift. Lever sitt eget liv i munnen.

Mat är alltid intressant, så utmaningen går vidare till:

Fröken Källgren - äter oftast bara bulgur och dricker champagne.
Emma - ung och säkert petig med maten.
Nattiz - samma som ovan.
Maria - supermamman som lagar mat enligt Jamie Oliver-principen.
Ann-Sofie - vad skulle hon inte äta mellan tentorna?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fick samma av den enarmade mannen i går så jag återkommer under förmiddagen =)

Anonym sa...

Gooood moooorning sunshine *s*

Du jag återkommer och berättar för dig vad/vart min hemskaste matupplevelse var.. *hua* Jag bräcker dig med hästlängder hahahah...

Mmmm precis min inställning...Har haft 3 tikar, nu är det dags för en hane, dock ingen Alfa!

Lördagskramen *med pirr i*
Håll tummarna för de unga som har 3 min i pausen på mellofestivalen

Anonym sa...

Oj vad jag blev sugen på frukost

Ja det är så nedrigt. Det går ju inte att få svar på nej. Nej jag kan heller aldrig förstå det, små liv som nyligen startat. Kram

Anonym sa...

Ha ha! Jo då, vi är lika i maten oxå. :)
Hackkorv, hjärta och lutfisk...
jag förstår det verkligen inte.
Vad finns där att gilla?
Ugh!

Anonym sa...

Men trädgårdsmästargryta då? Det är väl gott...Abba!
Kram AP