söndag, februari 08, 2009

Vitt igen

Vaknar upp till ett vinterlandskap. Det har tydligen snöat en del sen jag somnade igår.
Som den äkta eskimå jag är så kollade jag kvalitén och kom fram till flôtsnö. Tjock, tung och värdelös att handskas med i snöskottningssammanhang.

Mina ljuslyktor på terrassen ser ut som små muminhus där de står på bordet som jag i vanlig ordning inte tagit ner för vintern.

Men jag tänker inte ha den där skiten hängande över mig hela dagen så jag drar på kaffebryggaren och ger mig ut på en liten runda, trots att det fortfarande snöar litegrann.

Tråkigt nog har jag slarvat bort lurarna till telefonen så jag kan inte lyssna på någon aggressiv musik. Brukar ju alltid gå lättare om man lyssnar på arga pojkar när man gör något tråkigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vacker bild där kompis....gillar när inte allt syns utan man får gissa hmmmmmmmm kan det vara en trädgårdsmöbel ;-)

Bättre med Mummin hus än en Barbakoja *L*
Haré
S