tisdag, februari 17, 2009

Vinterns lilla gula


"Men tycker du inte det är mysigt när det är mycket snö ute, välplogat och alldeles vitt?"
frågade min svägerska idag under ett telefonsamtal som genom ett trollslag överskred en timma.

Och visst tycker jag väl det. Vad jag däremot inte tycker är mysigt är alla dessa gula fläckar som dyker upp med cirka 20 meters avstånd från varandra.

Givetvis har jag inget emot att hundarna kissar ute, men vackert är det då inte.

Vad jag däremot inte förstår är varför hundägarna inte går någon extra meter med lilla vovvsegull när de visar tecken på att absolut vilja kissa nedanför min brevlåda. Jag menar...dom ska ju ändå vidare.

Snodde lite allmän snöinfo från Barnens Polarbibliotek:

Man kan också äta snö! Men bara om den är ren och helst nysnöad. Om du hört att man får mask i magen av att äta snö är det fel. Men i snön finns det insekter och larver som inte är farliga för människor.
Gul snö (hund- eller människokiss) eller smutsig snö som ligger där många går eller kör bil ska man aldrig äta!

5 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

Joooo, jag har hört att det är den gula snön man SKA äta... det KAN ju vara öl ;)

Anonym sa...

Under hela min power walk (sär) imorse så ekade Väder-Annicas röst i mitt huvud...Ät inte snö som blivit gul, ät inte snö som blivit gul, snö som är gul är inte kul...

Anonym sa...

Ha ha ha! Inte fasen är det väl någon som käkar den där gula snön!? :P
Iofs skulle jag aldrig få för mig att äta snö överhuvudtaget...
om jag inte var döende i uttorkning..ehh!

Anonym sa...

Du e inte riktigt tillräckligt gammal än för o tillåtas bli tjurkärring ;) Jasså, du ska på den gamla skatan ;) Blir nog ett jäkla drag! =)

Anonym sa...

Jaaaa visst är det "ekligt" Ser lika ut här om det ger någontröst..

Hörde du när jag kom??? Håller på att montera en JETmotor på kvasten...Svårt att veta vart man ska bara,,,flykttillstånd!