onsdag, augusti 06, 2008

Rosé


Idag har jag bara grinat två gånger utan anledning. Det tar sig med andra ord.

Har hittat några vänner som ännu inte börjat jobba så ikväll vankas det vin, grillning och kanske förhoppningsvis lite kubb.

Visserligen har jag ju spritt ut i vänskapskretsen att jag inte kan dricka rosévin för att jag så lätt förväxlar det med saft och dricker alldeles för mycket alldeles för fort.
Men nu ska vi ju bara sitta hemma så då gör det ju inget om man blir lite rund under fötterna.

Handlade den sista flytande ingrediensen för lördagens bloggfest (läs fylleslag) så i morron ska jag prata med frk Källgren och höra vilka sorter hon röstar på.

Nä, dax att lägga sista touchen över tzatzikin och sen bär det iväg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar på alla sorter =)
Karin är åxå på, yey!!!
Puss

Karin sa...

Hurra för dig som får dricka rosévin!

Avundsjuk! Sälv har jag en vit vecka efter semesterns konsekventa okynnesdrickande (ca 28 dar av 30) Haha!

Fast... jag skulle ju lika gärna kunna pysa upp en öl, den vita veckan skiter sig ju ändå på lördag. Hurra igen!