torsdag, augusti 07, 2008

Monsterungar och Kåta katter

Barn är små elaka monster
Man kan säga det med värme i hjärtat eller så kan man säga det och mena det. Just nu menar jag det av hela mitt hjärta. Men för en gångs skull är det inte min son som är monstret det är alla andra ungar.


Grabbarna som sonen umgås med beter sig ibland som ett gäng småflickor. Och om man redan är fem stycken som ska ut och cykla så kan man helt plötsligt inte vara fler. Isak var den som inte fick plats idag och allt styrs givetvis av EN enda jävla unge.

Det är vid sånahär tillfällen som man förvandlas till lejonhonan som bara vill hugga tag, ruska om och slita "fienden" i stycken.

JÄVLA SKITUNGAR!

Hade en jättetrevlig kväll igår med allt som jag hoppats på; mat, vin och kubb och en liten gullig bebis som bonus.

Sen att man fick vara den enda singeln på tillställningen känns väl lite sådär. Tycker det är så mysigt att bara träffas hemma och prata lite (massa) skit, dricka öl å vin å bara va.

Blir ju inte riktigt samma sak med tjejgänget där en del inte kan slappna av utan bara beter sig som kåta marskatter som tror dom ska hitta den rätte på krogen och absolut måste ut.

Men på lördag ska jag och Källgren vara kåta marskatter och Karin får vara mamma och styra upp det hela eftersom hon får vara marskatt hemma vid spisen hela dagarna.

Kan även meddela att Mannen som har allt nu har gått till överdrift och fått dokumenterat att han verkligen har en hjärna. Var lite tveksam över det faktumet ett tag, trodde bara han hade ett stort gott hjärta, men ack vad man kan bedra sig.


PS.Idag har jag en bra dag. Har visserligen gråtit en skvätt (det nya) men annars är jag nöjd.


Puss på er!

1 kommentar:

Karin sa...

Har du packat än?