onsdag, augusti 27, 2008

Kaos is the shit!

Jag förstår inte hur det har gått till!

Började min nya tjänst som ordermottagare/beredare och administratör i tron att jobbet skulle bli en dans på rosor. Ett evigt snurrande på stolen och ihärdigt smaskande på praliner.

Och nu sitter jag här, i en gammal utsliten stoljävel som inte ens går att snurra på och har helt plötsligt blivit dataansvarig. Eller ansvarig för datastrul känns det som.

Har större delen av dagen befunnit mig i ett inferno av toner som akut tagit slut. TCP/IP protokoll som är fel. Mail som minst åtta gånger om dundrat in hos kunderna som , med rätta, undrat om det har slagit över i huvudet på mig.

Sen var det transporter som felaktigt avbokats som jag fått boka in igen genom att ringa och säga till lastbilschauffören att jag är kär i honom. Och lägg till ännu en chaufför som ihärdigt hävdade att jag lovat att ta med honom ut och fika.

Ni som följt min blogg vet att lastbilschaufförer inte tillhör mina favoritkillar. Men måste man så måste man.

Nu åker jag och hälsar på brorsdottern, tror min hjärna passar bäst på en två-årings nivå just nu.

Passar på att ge ett tips (för den som inte redan visste) taget ur Jenna Jamesons 10 budord för hur man ger en bra avsugning:

Du skall icke få det i ögonen. Det är inte bara det att det svider, du kan också få en infektion. Tvätta bort det från ansiktet efteråt med ljummet vatten. Varmt vatten gör att det blir hårt och svårt att få bort. Det sista du ska göra är att gå till skolan eller jobbet med sperma på kinden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska helt klart läsa den boken, verkar finnas många användbara tips =)

Anonym sa...

Jaha är det så man gör, har alltid funderat på varför jag har så många ögoninfektioner :) Fröken Källgren. Du kan låna den av mig när jag har fått min o läst den