onsdag, augusti 13, 2008

Kuk i bur

Det händer att jag till och från funderar på att skaffa mig ett djur av något slag. Det slutar dock alltid bara vid tanken eftersom jag just nu är alldeles för bekväm av mig.

Hur som helst funderar jag nu på att skaffa mig en sånhär liten nakenråtta. Ser verkligen ut som ett substitut för något annat jag saknar i livet just nu.

Det fina med denna är att man ser huggtänderna direkt så att man förstår att denna sladdriga, spolformade skinnspik inte är annat än livsfarlig.


Herregud! Har man inte kukskräck innan så lär man ju få det när man ser denna stackars råtta! Inte ens jag, som snart är på gränsen till desperat, vill ju klappa på den.

Jag avskyr ju ormar i alla dess former, men den här lille kraken måste gjort något värre än att bjuda Eva på ett äpple i Edens Lustgård eftersom Gud straffade den genom detta ofördelaktiga utséende.

Var det kanske denna lilla krabat som Iréen Von Wachenfeld syftade på när hon yttrade frasen: Män är djur.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan va snygg!!Liknar en kompis till mig!!