söndag, augusti 24, 2008

Icke-människor

Det finns alltid människor i min omgivning som gör mig besviken. Som får mig att känna mig som världens minsta och obetydliga människa. Förmodligen för att jag tillåter dem att göra det.

Men nu är det stopp. I alla fall för några av dem. Nu har bägaren runnit över en gång för mycket under alla dessa år.

Blod är tjockare än vatten är en stor fet överdrift i de flesta situationer.
Ett perfekt ordspråk för den som bara sitter hemma i en inbillat perfekt värld, och dömer andra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaf vet hur du känner dig. Ibland måste man bara ta beslutet och INTE umgås med människor som man inte mår bra av, oavsett om det är släkt eller inte. Man skulle ju aldrig umgås med vänner som behandlar en så så varför familj...

Anonym sa...

Lyssna på Gardell; Låt ingen sätta sig på dej... låt dom gärna sätta på dej, men låt ingen sätta sig på dej ;D Det är ord att leva efter!

Hoppas du mår bra! ;)