tisdag, augusti 19, 2008

Mannen i mitt huvud

En insjö med fullt av badande tvestjärtar mötte mig när jag äntligen tog mig i kragen och gick ut till det övergivna indiantältet.

Tyckte det var dags att plocka ner det nu när julen står för dörrn (finns dom som redan har börjat skicka sms med jultema)

Efter att ha baxat upp innertält och yttertält för att torka inomhus tog jag itu med gräsmattan. Har inte klippt den på 4 veckor (skäms, men vaddå...semester juh...)

Naturligtvis var det så långt att jag inte kunde klippa så kort som jag ville för då stannade maskinen.

Brukar annars känna mig nöjd med att det blir så fint när gräset är nyklippt, men nu stör jag mig bara på att det fortfarande är långt.


Började äntligen lyssna på ljudboken när jag gick ute och pysslade och jag måste säga att det är en ren fröjd att ha Ola Rapace röst i huvudet som berättar om tjuvar, banditer, ministrar och poliser.

Det känns som vi känner varann riktigt väl vid det här laget så nu ska jag och Ola laga lite mat och mysa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nja jag tror det lutar åt dvdn. Såg den mörke mannen på lunchen o nej...

Anonym sa...

Jag har 2 ljudböcker till dej som jag kan skicka via msn...dessvärre är den ena uppläsaren skånsk....
(skartt)

Anonym sa...

HoHo!
Jofan jag lever allt.. Herregud, krävs en del för att ta kål på denna gumma! :) Jo jag lärde faktist en söt man där uppe hur man säger bollnäs.. Jag gjorde säkert fel.. haha..

Din trädgård är säkert fin så som du dolar! :)

Karin sa...

Nej men vänta lite... Jag tror att jag har paxat Ola nån gång för länge sen.

Jo det är säkert, nu kommer jag ihåg.

Persbrandt också.