tisdag, augusti 12, 2008

Bloggar


Jag brukar, som så många andra, läsa Linda Rosings blogg. Inte för att hon är duktig på att skriva, inte för att hon berättar intressanta saker och inte för hon går omkring med ett par gigantiska tuttar som hon mer än gärna exponerar när hon står och vispar runt i diskbaljan.

Nej, enda anledningen till att jag läser är att jag tycker hon är så korkad. Har väl aldrig varit med om människa till att leva sitt liv i en guldfiskskål.
Men hur det än är så skrattar jag ibland hysteriskt åt denna korkade människa och jag läser bloggen varje dag.

Hon får ju en hel del elaka kommentarer, men där går faktiskt min gräns. För om jag mådde så dåligt av att läsa denna Barbie-blogg så skulle jag sluta direkt. Hon får vara hur korkad som helst för det får mig bara att skratta, vilket alltså egentligen betyder att jag gillar bloggen, eller hur?

Blondinbellas blogg däremot la jag ner direkt efter första titten. Herregud, den lilla flickan har ju en totalt snedvriden syn på hur världen och samhället ser ut och hur livet borde se ut för en 17-årig tjej.

Sen finns det en annan blogg av en privatperson, som jag tittar in på med jämna mellanrum. Nu har jag dock börjat störa mig på den.
På senare tid har denna människa verkat börja tala/skriva i tungor och man fattar ingenting. Människan själv tycker nog att det som skrivits i bloggen är det bästa som åstadkommits i den svenska språkvärlden, men jag som är läskunnig fattar nada om jag inte läser igenom 3-4 gånger.

Följdaktligen måste jag ju sluta att läsa den här bloggen eftersom jag stör mig så. Men jag vet att jag inte kommer göra det. Jag vet att jag kommer fortsätta läsa och fortsätta störa mig.
Varför är man sån? Är det för man ska känna sig som en bättre människa själv tro?

Gör jag detta för att jag är elak och missunnsam, eller bara för att jag är en liten, liten människa med dålig självkänsla?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är precis lika elak å missunnsam jag =)

Maria sa...

Är det min blogg du hatar så börjar jag grina.

Och nästa gång du äter kräftor i KD tänker jag lura iväg barnen och sedan komma och våldgästa er.