lördag, augusti 30, 2008

Lömska djur

Har ju flera gånger här i bloggen ondgjort mig över fenomenet katter och igår fick jag ett bevis på hur lömska och ondsinta dom kan vara.

Min Enda Vän I Världen har två katter och fem kattungar (nån som vill ha?) och kattmamman gick och strök kring bordet när vi slurpade i oss våra kräftor.


Herrn i huset hade en bra dag och kom på att han skulle vara snäll och ge kattmamman en smakbit. Katten slukade maten och sen gjorde hon det. Den lömska damen högg handen som föder henne!
Som den Man han är såg Herrn något chockad ut och blodet bokstavligen rann ur ett sår på handen tills vi sa till honom å gå och tvätta det innan det blandade sig med kräftspad.

Jenny, som bara är 25 år, blev nervös (eller så var hon bara full) och började tjata om sjukhus och stelkrampssprutor. Jag undrar om det bor en liten man i henne med.

Behöver jag nämna att det inte blev några mer kräftor för den katten?



Jag var jättetrött och efter några goda drinkar började vi leka lite med leksakerna i huset. Ja, man är väl inte riktigt alltid så mogen som man tror. Gör som vanligt och skyller på alkoholen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag sett dom där Barba pappa brösten (sär) ca 18 gånger, dags för update....