söndag, augusti 17, 2008

Öltält och penisförlängare

När jag tänker tillbaka känns det som om den här helgen har varit mycket lång och händelserik. Men just nu när jag sitter här, söndagskväll dagen innan jag börjar jobba efter semestern, så känns det som dagarna gått alldeles för fort.

Fredagens roadtrip avverkades riktigt väl. Tur att det finns GPS så man vet att man alltid kommer fram genaste vägen. Detta kan alltså innebära att man åker långt inne i skogen på krokiga grusvägar.
När skylten som pekade mot ett ställe som hette Hålköp, så ville naturligtvis Mannen som har allt svänga av där trots att tanten i GPS:en inte sa så. Antar att han ansåg att resan var en sexköpsresa eftersom det var en penisförlängare som egentligen skulle införskaffas.

Hur som helst så blev det inget hål köpt och JAG fick köra penisfodralet ända hem medans Mannen fick puttra hem i min lilla bil.
Jag tror han tyckte synd om mig för att jag hade fått åka en bit helt ensam medans han hade sällskap av två unga, snygga brudar i sin bil.

Stannade och shoppade lite på en outlet, men vi blev tvungna att kasta oss ut därifrån eftersom Mannen plötsligt drabbades av hjärtklappning, andnöd och galopperande eksem.

På kvällen var det så dags för efterlängtad syjunta. I vanlig ordning avhandlades diverse ämnen som naturligtvis fick oss att känna att vi är ett gäng totallyckade människor som aldrig någonsin gör något fel.

Största chocken fick nog A när hon insåg att hon missat århundrades catfight en gång i sin ungdom. Flera gånger under berättelsens gång frågade hon: Men vart var jag då?
Tror fortfarande inte hon kommit på vart hon var.

Jag knäppte lite bilder, men tyvärr var inte alla lika vänligt sinnade till min kamera.
A hade dock snappat upp några moves som tydligen är inne bland kidzen nu för tiden.
(Jag frågade om jag fick lägga upp bilden A, men om du ångrat dig så tar jag bort den)

Efter juntan blev det en tur till byn där det gamla fenomenet öltält fortfarande existerar en helg om året.
Diverse öl och diverse avspisningar blev det i alla fall för egen del.

Juntan bevistade även tillställningen i lördags, men då jobbade vi mest på det här med fylla. Minttu black är ju en gåva från gudarna. Ja, igår kändes det så, men idag kändes det lite annorlunda.

Ju ska jag ladda för att försöka somna före 01. Något som inte skett de senaste 4 veckorna, men med helgens bravader i gott minne i min gamla kropp så ska det nog inte vara några problem.

Inga kommentarer: