onsdag, april 09, 2008

Trädgårdsdax!


Jag har fått en present idag.

En Felco - sekatörernas Rolls Royce. Madonnan bland alla horor.
Åtminstone fattade jag det som att det är det.

Alla vitala delar är utbytbara och det är ju toppen eftersom det kommer slitas flitigt på den i min vackra trädgård.

Röd och fin är den och ligger som gjuten efter min hand..
Det tillhörande hölstret är av äkta läder och det vet ju alla att det blir bara vackrare ju mer man använder det.

Den här lilla prinsessan ska inte få ligga ute i regnet som dom andra billighets sekatörerna fått göra. Den här kommer få sova brevid mig i sängen. Alternativt så lägger jag den under kudden.

Så nu finns det ingen återvändo. Nu blir det trädgårdsarbete hela helgen. Eller...i alla fall lördag förmiddag. Brukar inte ta så lång tid å röja upp här på framsidan.

Nu ska jag plocka upp mitt olivträd som övervintrat i källaren. Det ska beskäras, sa den lilla gossen på Blomboden, så det blir invigning av lilla Felco nu på en gång.

Inga kommentarer: