tisdag, april 29, 2008

En obekväm sanning och en avsugning


Idag har jag återigen fördrivit min dyrbara tid med att titta på människor som arbetar.

Min enda vän i världen hade ett växthus som årets sommarprojekt. Men nu har projektet helt plötsligt omvandlats till ett utbygge av huset, värdigt en herrgård.

Var förbi där och trodde jag skulle få en kopp kaffe, men där arbetades värre än i Gulag så jag drev snopet därifrån.

Gick förbi hos mannen som har allt. Även han har dock diverse hem-projekt som han inte riktigt får fingrarna ur att driva igenom. Därför hånar han mig öppet och ogenerat, för att känna sig som en bättre människa. Men det gör mig inget - jag tål- i alla fall idag.

På gott och ont har denna människan en egendomlig egenskap som alltid får mig att tala sanning. Att berätta som det är istället för att slingra mig eller dra en nödlögn.

Idag bestod detta i att jag avslöjade varför jag själv aldrig får något gjort i min underbara trädgård. Orsaken är både löjlig och dum egentligen, eller...äh, tänker inte sätta ord på det här och jag kommer inte avslöja den för er. Men det är sån jag är. Inte mer än en liten sketen människa med diverse fel och brister.

Annars laddar jag för långhelg 4 hela dagar ledigt.
Har dammsugit av golven, diskat, hängt tvätt och slängt i en ny maskin såhär på kvällskvisten. Så nu kan jag ta helgen med gott samvete.

Ska väl trängas med folk i affären i morron. Ska köpa något gott att äta, öl och rakblad. Oj, vad tokigt det lät, men absolut ofarligt kan jag lova.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja.. Surt som fan när de inte har saker när man som mest behöver dom! Ja hade jag haft en trädgård hade jag nog gjort en liten brasa av tandpetare! Men det kanske blir o ta sig en runda nånstans imorn.. Sprit blir det inte iaf, förutom det som finns i hostmedicinen!

Tack! Hoppas på att bli bättre. Nej man kan inte vara dålig när vädret är såhär!Disaster.. Sweet dreams!