torsdag, april 03, 2008

Knytblus


Bidde ingen röjning i rabatten. Men jag ringde i alla fall trädgårdstomten och frågade om hon hade en sekatör å låna ut. Min vana trogen har mina legat ute hela vintern och har rostat igen totalt. Undrar om det finns å köpa på Tradera.

Bestämde mig för å röja lite inomhus istället. Tvätta undan och städa lite. En såndär lååångstädning som tar hela dan typ och nästan aldrig blir färdig.

Gör sista dagen ute på verkstan i morron.
Chefen yrar om att på kontoret är det minsann högklackat, kjol och knytblus som gäller. Och han ska nog få se på knytblus.
Annars börjar livet så smått återvända till min kropp. Mår fortfarande lite kass på mornar och kvällar, men idag känns det bättre. Någonting säger mig att det är någon form av brist på näringsintag. Kanske kan förklara varför jag är sugen på skräpmat. En tôrr Mc Donald´s eller en mumsig BK-burgare skulle inte sitta fel.

Kanske tar med mig Isak i morron å smörjer kråset lite. MÅSTE (där kom ordet) verkligen åka in å köpa jacka till honom. Blev ju inget i påskhelgen.

Nä, tror jag snurrar vidare och låtsas-städar lite till...

Inga kommentarer: