fredag, april 04, 2008

Flytta

Jag har fått en idé. Jag flyttar till...ÖREBRO!

Pratade just med en kompis som funderade på att göra det och helt plötsligt började det snurra i den Nilssonska, inte alltid så klartänkta, skalle.

Det ÄR faktiskt inget fel på Örebro. Trodde aldrig jag skulle säga det, men det är faktiskt sant.
Jag gillar i alla fall stan där. Händer en hel del saker i en större stad också. Sen hur folket är...ja, hur är folk här i Degerfors då? Man måste ju inte börja iii-a heller. Kan ju fortsätta å prata som en dôlv i alla fall.
Sen är det ju inte så himmelens långt hem om man nu skulle få hemlängtan.

Ja, nu ska jag nog fundera lite. Tror till exempel inte att sonen är speciellt sugen på att flytta, men ska jag vänta tills han är "stor nog" hinner jag bli både död och begraven, gammal och grå som jag är. Och till råga på allt ogift!

Mjaa...tål att fundera på i alla fall.
Dock hänger allt på om han flyttar eller inte. Flyttar ju inte dit ensam utan att känna en kotte.

Men här har jag i alla fall ingen lust att sitta å ruttna. Vänta på att något ska hända. Vaddå något? Vad väntar jag på? Nä, det måste hända något drastiskt! Men om jag känner mig själv rätt så blir det nog tyvärr inte idag. Heller.

Inga kommentarer: