måndag, april 14, 2008

Pomperipossas lott


Trots nattens insomnia har jag klarat av dagen utan större problem. Som en vanlig sketen segmåndag helt enkelt.

Men jag hoppas verkligen att hjärnspökena håller sig borta inatt, annars går det nog åt skogen.


Som jag skrivit tidigare så har jag ingen vidare tur på lotterier. Vi fick ju en DIF-lott (Degerfors IF) i julklapp på jobbet. Och jag vann faktiskt en mugg. Men snål-DIF hade så kort datum på att hämta ut vinsterna så den jäveln brann inne.

Men min kära jobbarkompis Pomperipossa, som inte vet att bollen är rund. Som aldrig, inte ens efter upprepade försök, har lyckats trolla fram en boll, hon lyckades vinna (besvärja till sig) 5 entrébiljetter till denna säsong.

Den häxan orkade i alla fall ta sin kvast ner och lösa in vinstlotten, men inte fan hade de biljetterna klara i januari. Så dom drog en kopia av lotten och skrev att den får lösas in mot biljetter.

Hon lurade mig att köpa kopian av henne. I morron är det seriepremiär och jag har fortfarande inte hämtat ut biljetterna.

Ska nog göra det i morron. Tycker i och för sig det verkar lite oseriöst med en kopia, men det visar sig väl om den är giltig.

Annars är det jag som ställer till med ett riktigt bål och då ryker både häxor och kanslipersonal kan jag lova!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jooo jag festade både fredag och lördag (dock lite lugnare på lördagen..), men det finns tyvärr inget smaskigt att berätta! Fick ett kläm på mina lovehandles av nåt snusko på statt, samt en smekning på kinden av någon ännu snuskigare! Blev helt förskräckt, nykter som jag (nästan) var. Haha. Kommer nog få men för livet :p