måndag, april 28, 2008

Miss-Lyckad

Satt på jobbet i eftermiddags och skulle till å öppna min Loka med hallonågrape, som var det enda köpet som var rätt igår. Men döm om min förvåning när det var smultronsmak! Inte ens vattnet fick jag till igår.

Hade tänkt riva lite mossa idag med en mackapär (hehe) som en vänlig själ var villig att låna ut till mig. Men jag tror ärligt talat inte jag skulle lyckas dra igång den eftersom den knövlar och är lite trög.

Och tur var väl det. För när jag kommer hem står nyfikenienstrut-grannen och krattar på sin gård, i sällskap av sin farbror som tidigare bodde mittemot mig.
Just den farbrorn som, när han bodde här, köpte en massa fisk och gav bort till mig för jag en gång yppade att "fisk det är ju jättegott".

Och visst, det var gott. Gös, aborrar och sik slängde han till mig gubben. Men när han trakasserade mig via telefon en bakfylle-söndag tyckte jag det fick räcka. Trots att han även gav mig en påse krusbär och, bokstavligen, en hel näve full med nån krydda som man skulle använda till kall fisksås. (slängde ut det i gubbens trädgård)

Så nu sitter jag här vid burken och vågar inte gå ut...

2 kommentarer:

Anonym sa...

sugen på tårta?*fniss*

Anonym sa...

haha Jag skrattar lite för mig själv ibland när jag läser det du skriver! :) Testat brämhults än? Min har stått i kylen nu alltför länge, för starkt för min hals än så länge dock..

Blir det att titta på någon brasa imorgon kanske? :)