måndag, april 07, 2008

Positivt tänkande

Från det ena till det andra så har jag hittat ett nytt motionsknep.
För att kunna utnyttja detta måste du dock vara utrustad med lite lätt hetsigt temprament och gilla att ge utlopp för din ilska på döda ting.

Fjärrkontrollen till tv-boxen (ja, den som redan är lite trasig så man måste dunka den i bordet för att byta kanal) fick sig en resa in i väggen igår kväll. Detta resulterade givetvis i att den splittrade sig i X-antal delar (lika många som din mobil i lördags natt, Anna).

Ångrade mitt utbrott och micklade ihop allting, men till ingen nytta. Nu funkar den inte alls. En ny kostar runt 400 pix. Inga pengar jag har lust att lägga på en sån pryl.
Nu får jag hoppa upp å ner ur soffan för att byta kanal och text-TV är inte till att tänka på. Men det positiva med detta är att det kommer att innebära en hel del vardagsmotion.

Tyvärr var dock inte bildformatet rätt inställt på TV:n så nu är texten cirka 3 centimeter hög. Tror till och med en blind kan läsa den. Och det positiva med detta är att jag inte behöver ha på mig dom där glasögonen som gud glömde, som jag annars måste ha för att kunna läsa texten när jag är trött.

Det måste väl vara såna här saker som kallas positivt tänkande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Besinna dig kvinna, stackars fjärk (vi kallar dem så i V-ås)
Min mobil...Nokia typ 3 år gammal funkar fortfarande trots att den var massa delar i lördagsnatt. Den är som ett 3D pussel.
I allafall så sa jag aldrig att ni är såååå hightech i Degerfors, värsta mobilen har du ju Catti. Jag noterade att Kvist också hade det, vår teknikkille på jobbet skulle vara avis, stor skärm och bra kamera, Coolt!!

Anonym sa...

Jag satt och slappade framför TVn igår och fick se "Linus på linjen". Jag tänkte på dej då av någon konstig anledning.
Uppdatera oss om träningen funkar för jag letar efter en metod som man kan hålla fast vid så man kan få på sig alla de där byxorna som har "krympt"/Gregard