söndag, april 13, 2008

Någon

Alla som någon gång levt ihop med en annan människa har väl varit med om fenomenet Någon.
Det var alltid Någon som inte hade ställt in mjölken efter sig. Någon som inte plockat upp handduken i badrummet. Någon som slarvat bort fjärrkontrollen.

Det lustiga är ju att det var inte så svårt att lista ut vem denne Någon var, eftersom man bara var två vuxna personer i hushållet.

Nu lever jag ensam, eller ja, ensam vuxen i hushållet. Men Någon har likförbannat lyckats klamra sig fast och gäckar mig med jämna mellanrum.

Någon som bränner upp plåtgrejorna på spisplattorna. Någon som lägger en oöppnad påse bröd i städskåpet så det är alldeles grönt när man hittar det. Någon som slarvar bort bilnycklar. Någon som stökat till fast det bara varit jag hemma.

Idag hittade jag Någon! Ful var han och äckligt luktade han!
Drog ett par plastpåsar över händerna och flyttade en stor, grå, slemmig, stinkande hårboll från brunnen i badrummet till soptunnan. Utan att passera GÅ!

(Skulle slängt in en bild på en hårboll, men dom jag hittade var så äckliga att jag höll på att dra en kaskadspya rätt in i skärmen, så jag besparar er detta)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja en sån där "någon" har jag hemma hos mig också även om jag bor själv! haha..

Tack känns jätte kul att höra! :)Är riktigt nöjd med bilden, hon som tog den är duktig för att inte hållt på så länge!

Ja jag försöker lägga upp lite låtar ifall det är nån som intresserar sig av det, vilket jag gör! :)

Sov gott! :)

Anonym sa...

Hahaha, ja det är ju alltid "någon" ;) Ha en finfin kväll, jag troooor jag har löst mitt bloggproblem? Hmmm... "någon" har jävlats med min kodmall!