söndag, april 13, 2008

Söööndag

Har som vanligt inget världsförändrande att komma med vid den här tiden på dygnet.

Har i alla fall tagit tag i mitt sista måste och det känns väl sådär. Skulle ha gjort det tidigare men, men. "Skjut upp till i morron det du egentligen kan göra idag" är väl egentligen inte ett höjdar-måtto för en sån som jag.

Sitter med kaffekopp nr 6 och funderar över vad jag ska göra med den här dagen. Det verkar ju bli skapligt väder så trädgårdsarbete skulle ju kunna vara ett alternativ, men jag vet inte. Det är ju lite blött...Mycket smidigare att hållas med gammalt skit när det är snustorrt så man knappt behöver använda redskap.

Sen är ju inte återvinningen öppen idag och det innebär att allt skit blir ståendes nånstans på tomten och ruttnar och då blir det ännu jobbigare å ta sig iväg med det. Nee, jag tror jag skjuter på det en vecka. Eller några dagar i alla fall.

Har bestämt att inte elda något det här året i alla fall. Fick lite panik förra våren när det började sprida sig i mossan och jag inte hade något vatten i närheten. Fan vad pinsamt att ringa brandkåren för att man har hushållseldat lite och brutit mot allt sunt förnuft vad gäller såna handlingar.

Tror jag stoppar in lite ny musik i mobilen och ger mig ut på en promenad istället.

Inga kommentarer: