torsdag, april 10, 2008

It´s a secret

Varför kan man inte få ha hemligheter?
Varför anser sig vissa människor ha rätt att veta saker och ting om en som man inte har för avsikt att dela med sig av?

Varför ska det tjatas jämt så fort man vill behålla någonting för sig själv?

Lika lite som jag är intresserad av vissa människors inre, lika lite vill jag dela med mig av mig själv.

Möjligt att det låter hårt och ytligt. Men jag tycker man måste få välja själv vem man vill berätta något för och vad man vill dela med sig av och när. Detta utan att bli ansatt av en massa frågor om varför, eller kommentarer att man skulle vara löjlig.

Jag har extremt få personer i mitt liv som jag delar mina tankar och känslor med, men det räcker för mig. Jag har valt att ha det så. De flesta jag känner vet om och respekterar oftast detta.

Men jag är så förbannat trött på dem som tjatar och frågar om ALLT och till råga på det verkar anse sig ha rätt till att få veta! Herregud, säger jag bara (som vanligt) en del har absolut ingen känsla för var gränsen går.

Köp en skvallertidning eller läs Linda Rosings blogg istället!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner definitivt igen mig. Men för mig handlar det mer om att jag har så sjukt svårt att lita på folk..

C.Nilsson sa...

Nä du Em. Dom växer inte på trä´n dom människorna...