tisdag, april 22, 2008

Fixa fixa

Jag vill handla!
Jag vill handla MASSOR!
Känner köpsug som aldrig förr.

Främst vill jag köpa nya grejer att ha ute. Blommor, krukor, tak över huvet, jord, täckbark, parasoll, dynor...allt!
Denna lust att fixa till det i trädgården är inte likt mig, men beror nog på en kombination mellan solskenet samt mitt, numera, ganska stillasittande arbete. Är så rastlös så jag blir galen snart.

Isak har just frågat, för 10:e gången den här veckan, om han får sätta upp sin studsmatta. Men jag har ingen lust å ha den ute innan jag klippt gräset. Sen har ju jag själv slarvat bort verktyget man använder och då måste det lånas och knövlas...näää.

"Missade" ju sista-klippningen-för-året i höstas så nu ser det inget vidare ut på tomten. Får bita i det sura och dra fram den lilla maskinen.
Tycker i och för sig det kan vara rätt skönt att klippa gräset. I alla fall när det inte är något tvång.
Strosa runt, lyssna på musik och rensa tankarna lite.

Ska gå ut och kolla om min "Kalle-riktig" granne sitter ute. För gör han det finns inte en sportmössa att jag drar igång med något projekt på framsidan.
Orkar inte höra hans tuggande om hur man ska göra och hur jävla duktig han är.

I värsta fall får jag väl greppa krattan igen och hållas utom synhåll.

Herregud! Läser igenom vad jag skrivit och låter som värsta jävla präktighetsmänniskan. Måste nog ställa till med nån skandal snart känner jag.

Inga kommentarer: