tisdag, april 22, 2008

Myror

Till hösten är det jag som klipper ner gräset till rötterna!
Satan i gatan vad tungt det var!
Men det var gött när det var färdigt. Ger mig fan på att jag får börja klippa med jämna mellanrum redan nu. Liiite för tidigt tycker jag, men, som vanligt, har jag bara mig själv att skylla.

Hittade en öppnad påse planteringsjord som legat i X-antal år. Hävde ut innehållet i en rabatt, men se det skulle jag inte ha gjort. Det böljade som havet i rabatten. Tydligen har Bossåsens alla myror övervintrat i jorden och blev nu överlyckliga över att äntligen få komma ut i frihet.

Det blev till å hämta Myrr-burken och strö över. Men om jag inte minns fel brukar det inte hjälpa särskilt mycket. Trevligt med ett litet myrsamhälle längs husväggen - NOT!

Morgondagens projekt heter städabilen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm jag har ingen aning, pratar inte med henne längre ;P

Anonym sa...

Nämen det var ju självaste! :) Du får ge det ett nytt försök imorgon kanske! Men jag då , mitt jävla nöt, glömde också köpa det idag.. Hela morgonen förstörd och inte ens några hallon har jag kvar hemma! Kaos! :) Hoppas du haft en bra dag, så otroligt underbart väder nu!

Anonym sa...

HELT ÄRLIGT CATRIN!!! snart (eller helst i förrgår)dax för en kidnappning av dig...vad faan skeeeeer??ska du förvandlas till en trädgårdstomte??
Lite sockerrörs-SPRIT,ett barbro å en snygg karl....ja ja singstar då men det här kan bara inte fortgå...
Börjar helt ärligt faktiskt att bli orolig för dig!!!!
UPS höll på att missa;) kram Sandra

C.Nilsson sa...

Hit me with a stor kopp of SPRIT! =)