söndag, april 27, 2008

Miss-Nöjd

Ner till affären, måste handla.
Sugen på godis. Står framför hyllan och försöker välja. Inget ser gott ut.
Vill ha lakrits. Inget ser gott ut.
Går bort till lösgodiset. Tittar. Inget ser gott ut.
Går tillbaks till godishyllan. Inget ser gott ut. Tar en påse lakritsremmar, men lägger tillbaks den. Ser inte gott ut.
Tillbaka till lösgodiset. Köper surisar fast jag vill ha lakrits. Men inget ser ju gott ut.

Törstig. Ska köpa Brämhults med jordgubb å apelsin. Fet-tomt på den juicehyllan.
Vill ha en såndär "plastcitron" men dom är slut. Flaskorna finns dock, men dom är jag inte sugen på. Kollar färska citronerna. Ser inget goda ut. Går därifrån utan.

Köper en Loka med smak.
Sugen på något annat men kan inte bestämma mig.
Ser nån ny blask med fruktsmak. Tar en granatäpple och lassar upp på bandet i kassan.
Ångrar mig i sista sekunden och byter till en passionsfrukt.
Men det hade nog inte spelat någon roll för den var totalt nedlusad med socker. Vet inte vad det var för blask egentligen.

Kan inte välja tuggummin. Vill inte ha det gamla vanliga. Blundar och drar ner ett paket på måfå från kroken.

En söndag i affären med mig - ständigt ambivalent och missnöjd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

VelBritta....köp hallon/grape så är det klart sen.

Anonym sa...

haha men då! Jag är lite sån där jag också! "Inget ser gott ut".. Har själv köpt mig lite godis och nu spyr jag på mig själv för att jag köpte så mycket haha!

Jaså inte bra att vara låg.. Den där låten är otroligt grym! Men inte bra att lyssna på om man inte vill må sämre!

Min helg har varit väldigt mysig.. Hoppas din helg varit bra och att brämhults finns nästa gång annars skickar jag som sagt en flaska på posten!:)