lördag, april 19, 2008

Frö skall du åter varda

Vaknade av att telefonen ringde för en halvtimma sen. Tror inte ni vill veta hur det ser ut när jag irrar runt i huset, nyvaken och oklädd, letandes efter telefonen.

När jag väl greppat luren får jag en utskällning för att jag sovit så länge: Men du är ju en kärring! Du ska ju vara vaken för längesen. Upplyste min enda vän i världen om att jag minsann varit vaken. Halv 4 i morse när jag förflyttade mig från soffan (alla som är förvånade räcker upp en hand!) till sängen.

Hur som helst ska vi vara barnvakt en stund till Vide som faktiskt fyller 2 år idag. Jag tror det blir en ganska smidig historia eftersom hon är som galen i Isak och han är så förtjust i småbarn. (tur han inte läser min blogg för då skulle han väl skicka in mig på hemmet direkt som straff för detta avslöjande)

Förutom födelsedagskalas har jag inga som helst planer för dagen.
Rensade faktiskt ur rabatten igår och fick godkänt av trädgårdsinspektionen som så hastigt och lustigt tittade förbi.

Trodde jag skulle få någon kommentar om att det var hafsigt och slarvigt gjort, men expertisen insåg nog också att min rabatt är en mycket gammal dam som snarast borde återgå till myllan.

Av jord är du kommen....(eller i det här fallet: frön)

Inga kommentarer: