fredag, april 11, 2008

Den feta perioden


Alla stora konstnärer hade ju sina perioder. Picasso hade bland annat en blå och en rosa period.


Själv har jag då och då en svart period. Men mest återkommande är dock den feta perioden.

Detta innebär bland annat att jag inte väger mig på grund av att jag inte vill veta exakt hur fet jag är.

I och med att jag ändå är så fet så tycker jag att det är helt lagligt att trycka i mig allsköns onyttigheter, för det spelar ju ändå ingen roll.

Har aldrig direkt varit svag för sötsaker. Min last i godisvärlden ligger mer åt snacks hållet. Chips, ostkrokar, jordnötter, pommes pinnes...ja, ni vet.

Och så gillar jag MAT. Feta såser. Och småplock som är skitonyttigt. Trycker hellre i mig en massa brieost än en påse från Karamellkungen.

Och så älskar jag tapas-grejer. Som exempelvis Ridderhielms svindyra läckerheter. Ni vet, ostfyllda pepperoni, oliver och vitlöksklyftor i diverse marinader. Och ni minns väl den där svindyra korven jag fick så ont i magen av.

Ska åka ner till Kronhallen nu och se vad som finns och det lutar åt att det blir minst en grej av ovanstående.
Sen ska jag nog dra på en film, svulla lite i min ensamhet och avsluta med ångest över att jag är så ensam och fet.

Dessa feta perioder går som tur är över efter ett tag. Då lever jag på svältkost ett par veckor innan det är dags för nästa fetperiod. (Slår ett litet öga i kalendern och ser att det blir nog i slutet av månaden igen).
Undrar om man skulle göra fruktsallad med sprutgrädde också...

Inga kommentarer: