måndag, april 21, 2008

Nöjd och grinig

Började veckan med min nya måndags-ovana: att försova mig. Snoozar alldeles för många gånger vilket, jag upptäckt, leder till att jag till slut stänger av alarmet helt.
Nåja, chefen var väl på ett skapligt humör så det blev inga repressalier - ÄN!

Snurrade runt bland mina papper och räknandet av pop-nit tills jag blev vinögd. Men nu är det fan klart! Nästa gång det är dags att uppdatera strukturer hoppas jag vi har en annan ny-på-kontoret som ska utföra uppdraget.

Eftersom jag jobbat på så duktigt kände jag att jag kunde kompa en timma (läs: solen värmde förbannat gott)
Åkte hem och började röja i rabatterna igen.

Känner mig rätt nöjd, trots att det fortfarande ser förjävligt ut, men jag har i alla fall försökt.
Tänkte vädret skulle hålla i sig så jag får allting klart under veckan så det blir en riktig latmanshelg sen.

Just nu är jag annars rätt grinig. Sur unge och bråk om mat! Behöver jag tillägga något?
Ja, tillägger att här sovs det fan inte mycket längre. Klarvaken större delen av nätterna och det börjar bli rätt så enerverande. Inte konstigt att man knappt orkar upp när tuppen gal.

Inga kommentarer: