måndag, april 07, 2008

Klassfest


Har suttit en stund nu och försökt fixa till det med bilder och så, men det GÅR INTE! Vet inte hur man gör för å få in mer än en bild så att det ser snyggt ut.

Därför kommer jag kasta in ett gäng i en enda röra så får ni hålla tillgodo med både motiv och kvalitet. Men notera mitt otroooligt naturliga léende. Syns att man är van å posera - NOT!


Ja, ja. Klassfesten...det var faktiskt riktigt roligt. Mycket roligare än jag föreställt mig faktiskt. Mig inräknat var vi 13 från klassen. Vad vi gjorde med grabbarna i högstadiet har jag ingen aning om för det var bara två som vågade dyka upp. Håkan har jag ju sprungit på till och från, men Göran hade jag nog inte sett på minst 15 år så det var kul att få en liten uppdatering.

Hade en liten försittning härhemma innan så vi hann och prata av oss ordentligt. Lustigt att det såg ut som ett mindre sjöslag efteråt trots att vi hade en gravid Sissi i sällskapet.

När jag tänker tillbaks på högstadietiden minns jag mest att vi aldrig riktigt hade någon sammanhållning i vår klass. Vi var liksom aldrig sams på något sätt. Men i lördags höll vi oss i skinnet i alla fall och jag tror att de flesta tyckte det var jättekul. Något säger mig att vi alla blivit lite äldre och lite klokare.

Maten var dock inget att hurra för. En sleten macka med något som kallades gubbröra till förrätt. Klyftpotatis, nån kläggig röra som antagligen skulle kallas sås och en kycklingfilé.

Uppradade som ett led i skolmatsalen fick vi stå och precis som för 20 år sen blev man tilldelad en köttbit. Enda skillnaden var att förr var det väl för att man var tvungen att ta kött. Nu var det antagligen för att man inte skulle ta för mycket. Men, hur som helst var i alla fall inte jag där för att äta.

Avslutade med att svänga våra lurviga på dansgolvet. Dom spelade till och med tryckare. Som vanligt fick ju inte jag dansa då. Vissa saker ändras visst aldrig.
PS. Förlåt Sissi, att du blinkade på bilden, men den är ju sååå fin. Säg till om du vill att jag tar bort den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla, ta INTE bort bilden, (skit i Sissi hon är ju ändå gravid) har aldrig någonsin blivit så bra på kort :-) A

Anonym sa...

Det syns ju vilka som gillar att hålla sig framme......

C.Nilsson sa...

Snygg-Anna!