torsdag, mars 27, 2008

Tid för att boka tid för att boka tid för att....

För att överhuvudtaget få en tid hos en läkare måste man, som ju de flesta vet, boka en tid för att någon ska ringa upp och då, eventuellt, boka en tid till farbror doktorn.
Alltså...jag kommeraldrig förstå mig på det systemet.
Och 9 gånger av 10 lyckas man inte ta sig förbi Hitlers lillasyster (hon som ringer upp då man bokat tid nr.1) Denna illasinnade syrra släpper inte förbi någon!

Fan alltså, vad bra dom är inom sjukvården egentligen. Bara höra sådär via telefon vad det är för fel på en och hur allvarligt det är.
Förmodligen kunde det lika gärna vara Tobbe från Köping som ringde istället för jag. Men vaddå? Nån som haft lunginflammation? Nån som vet hur jävla sjuk man blir och hur jävla ont det gör. Klart jag inte vill ha det igen.

Men nu är det i alla fall inte lunginflammation - ÄN!
Så jag antar att ingen kommer känna på mina lungor idag heller.

Inga kommentarer: