torsdag, mars 20, 2008

Ledig!

Äntligen ledigt! En riktig minisemester på fyra och en halv dag!

Har åkt kollektivt inom Degerforso idag. Från Medborgarplatsen till hållplatsen uppe vid Pekås. JA, jag kunde ha gått men jag hade ingen lust! Har ju kortare ben än Snobben så hur mycket dom än rör sig så känns det som det inte händer någonting.
Hur som helst kostade det 21 spänn!!! Jag vet inte, men är det inte liiite dyrt. Gör man nån slags uträkning blir det säkert billigare att ta taxi.
Till råga på allt var det tydligen en guldfisk som körde för han glömde öppna dörren så jag fick ge lite hals precis innan han tänkte åka iväg igen.

Hämtade bilen som nu har fått bromsarna fixade. 700 spänn kostade det kalaset. Hade tänkt ligga till mig dom pengarna i helgen, men jag vet inte...det ser mörkt ut. Så ser ni någon gå å svinga med handväskan längs Medborgargatan kan ni väl stanna till. Eller i alla fall slänga ut pantburkarna till henne.

Nu blir det hopp i duschen innan Tilde kommer. Trodde jag skulle vara barnvakt åt henne, men det visade sig att lillebror följde med på köpet så det blir väl double trouble.

Sen får man väl vaxa å smörja upp kvasten. Vankas orgier på Blåkulla har jag hört...

Inga kommentarer: