fredag, mars 07, 2008

Fredags energi

Fredagskväll och en sån pudding som jag, en kvinna i sina bästa år, sitter med en kopp kaffe och försöker blogga.

Har en tvättmaskin snurrandes i källaren, fylld med äckliga jobbkläder och har till och med pluggat in dammsugaren, men nu tog det stopp. Kan väl inte städa en fredagskväll, eller kan jag det?

Har trampat över tröskeln och fått den där energin som man egentligen ska ha klockan 7 på morronen, om man ska lyssna till alla arbetsgivare alltså.

Isak idkar friluftsliv hos morfar och i morron skulle dom visst åka å titta på båtar tror jag.

Själv ska jag agera flytthjälp under morgondagen så jag måste spara på krafterna idag. Annars hade det suttit fint med en paraplydrink eller nåt.

Har haft en flaska riktig vodka, sån som man kan köpa i affären, i skåpet i två veckor. Jag tror jag börjar bli gammal faktiskt för jag har öppnat skåpluckan och tittat på den några gånger och tänkt "den spar vi på". Tyckte faktiskt den hade börjat skinna sig lite sist jag kollade.

Nä, nu stjälper jag ur javan och tar en kall öl och lägger mig i soffan.
Kan störa mig på Amy Diamond i Så ska det låta, eller kanske ännu hellre titta på snygga tjejben i Let´s dance.
För kollar jag på 4:an kan jag ju alltid dammsuga under reklamen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

MEEENNN.... sitter här å har bullat upp med just en påse bullar för att ta del i "någonsomharettliv" ´s blogg....
å vad endast 3 nya inlägg, vad sker??
Nu vart ja riktigt besviken!!(så där som bara en rökare som vart utan nikotin i 3 veckor kan bli)
:( Kom igen nu ;)ha en trevlig helg! pöss pöss /S

C.Nilsson sa...

Sorry gumman. Lever för tillfället ett hemligt dubbelliv. Skulle kunna berätta, men då måste jag döda dig sen =)

Anonym sa...

Vaddå en kvinna i sina bästa år. Jag säger inget mera om åldern än att det är fult att ljuga....

C.Nilsson sa...

Hörrudu feg-anonym! När jag för en gångs skull är sams med siffrorna på min ålder ska inte du komma å va flisig! Bajs på dig!

Anonym sa...

ha ha ha BRA catti ge dem va de tål!!!ASG...du är allt bra underhållande=)kram S