fredag, mars 14, 2008

Dream, dream, dream

Ta mig sjutton om det inte är vår i alla fall.
Tittar ut genom fönstret och ser grannarna förväntansfullt böka omkring i sin trädgård. Tar bort en kvist här och en kvist där. Rotar lite på marken och hittar lite mer grönska.

Själv sluter jag ögonen och som genom ett trollslag har min trädgård förvandlats till en underbar, jämn gräsmatta utan mossa. Alla träd, buskar, hallonhäckar och rabatter är borta. Endast de nyttiga finns kvar. De som skyddar mot insyn från världens nyfiknaste granne. Men jag tror väl knappt Berlinmuren skulle hindrat denne från att snoka reda på vad som pågår, och inte pågår på mina domäner.

Några vårkänslor har jag dock inte fast det är fredag och allt. Det blåser småsnålt och är grått, grått, grått.

Blundar igen och drömmer mig långt, långt bort till en enslig strand, utan ögon och skrikiga ungar. Drömmer om kristallklart vatten, kritvit sand och en jättelik paraplydrink...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du! Dags att vakna nu. Det är väl för f-n inte någon vår ännu. Kolla ut ser du hur det ser. Värsta Höstvädret någonsin. Näe nu är det dags att vakna upp från drömvärlden. Kom tillbaka till verkligheten.

C.Nilsson sa...

Kommer aldrig sluta drömma!!!